Aku menyintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu" IMAM NAWAWI....

Monday, June 6, 2011

aku insan terpilih.

pernah x korang tertanye2 nape kite yg diuji begini begitu n beginu???pernah kan..tp korang pernah terfikir x knape dlm rmai2 hanye kite yg diuji sedemikian rupa? klu difikirkan dgn lebih dlm kite adalh insan yg terpilih utk menerima segala cubaan n dugaan dari Nya..percaya atau tidak kite sebenarnya sedang diuji.dan korang percaya x kehidupan kite sekarang ni adalah sebenarnya sudah kite persetujui di alam roh lg..ad org pgil dejavu..btl ke x aku xtau sgt la.wallahuallam.. aku pun mcm korang gak.pernah diuji n akan sentiasa diuji oleh Nya..sbb kite adalah hamba-Nya..kita hndaklah berfikir secara positif..klu kite rs dugaan utk kita adalah berat n terlalu besar..cuba pndg sekeliling kite.ada lg org yg diuji lebih lg dr kite..sekurang2nya kite masih ad lagi mak ayah utk mengadu,masih lagi ada kwn2 yg sudi membantu..n masih punye adik beradik yg blh berkongsi mslh..syukur kan...klu nk dibnding dgn org lain kite masih ada ape yg org lain xde.dan kurang2nya kite tahu Allah nk bagi kite yg lebih baik dari yg ada sekarang..mesti korang akan tanye bila kan??yg tu semua adalah perancangan Allah..kite sebagai hambaNya hanya mampu berdoa n berusaha utk mencapai kehidupan yg lbh baik..so, kpd kwn2 yg sedang diuji n akan diuji bersyukurlah dgn apa sahaja nikmat yg Allah kurniakan..kerana kita x selalunya bahagia n kita xkan selalunya berduka..semoga kita semua akan terus mendapat nikmat dari Allah..aku bersyukur ya Allah..

No comments:

Post a Comment